MS excel w biznesie
Na witrynie small-business.com.pl przedstawiono jak zastosować ms excel w biznesie. Umieszczone tutaj przykłady przedstawiają typowe sytuacje, z jakimi właściciel firmy może spotkać się na co dzień, w których będzie musiał rozwiązać konkretny problem. Przykłady te przede wszystkim określają sam problem – wskazują, dlaczego dana sytuacja w ogóle jest problematyczna – a następie ukazują, dlaczego przedsiębiorstwo odniesie korzyści z jego rozwiązania. Każdy przykład ukazuje przynajmniej jedno rozwiązanie używające odpowiednich narzędzi stosujących ms excel w biznesie. Autorom, piszącym dla tego serwisu internetowego chodzi o to, aby właściciel firmy utożsamił się z przedstawionym zagadnieniem, popracował nad nim z tej perspektywy i wreszcie zastosował lub zmodyfikował przedstawione rozwiązanie tak, aby mógł indywidualnie zgłębić własne problemy decyzyjne.
Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca może dowiedzieć się m.in.:
Jak porównać obecności w naturalnych wynikach wyszukiwania firm konkurencyjnych?
Jak obliczyć efektywność handlowców biorąc pod uwagę region, w którym się poruszają?
Jak zwiększyć sprzedaż spontaniczną w sklepie internetowym?
Jak obliczyć wpływ na sprzedaż reklam na portalach i sieciach reklamowych?
Jak oszacować sprzedaż w zależności od wydatków reklamowych?
Jaka jest współzależność firm konkurencyjnych?
Jak analizować frazy na które pozycjonują się firmy konkurencyjne w naturalnych wynikach wyszukiwania w google?
W jakiej cenie sprzedawać produkty aby zysk był maksymalny?
Witryna została podzielona na kategorie w zależności od branży w jakiej porusza się dana firma:
Handel,
Produkcja,
Usługi,
a także według dziedziny działalności firmy, której dotyczy dany problem:
Badanie konkurencji,
Zyski, koszty, jakość,
Badanie popytu – odbiorcy,
Finanse.
Szerokie zastosowanie ms excel w biznesie pozwala na szczegółowe rozwiązanie kwestii decyzyjnych dotyczących planowania, optymalizacji i podejmowania decyzji. Dzięki tej witrynie właściciel firmy może nauczyć się jak w łatwy sposób podejmować decyzje optymalizujące zysk, sprzedaż czy też minimalizujące ryzyko prowadzenia firmy.
Ważną funkcjonalnością serwisu są tagi umieszczone w prawej kolumnie serwisu. Dzięki temu użytkownik w łatwy sposób może odnaleźć artykuły na konkretny temat. Najpopularniejsze tagi to m.in.:
Badanie jakości
Badanie konkurencji
Maksymalizacja sprzedaży
Analiza wyników
Reklama
Podział budżetu
Sprzedaż a cena
Badanie konkurencji
Analiza wyników
Analiza popytu
Optymalizacja placementów
Opakowanie a sprzedaż
Kampania reklamowa
Wybór portali
Konkurencja