Funkcje excela w biznesie
Na witrynie small-business.com.pl wskazano jak zastosować funkcje excela w biznesie. Umieszczone tutaj przykłady przedstawiają typowe sytuacje, z jakimi przedsiębiorca może spotkać się na co dzień, w których będzie musiał rozwiązać konkretny problem. Sytuacje te przede wszystkim określają sam problem – eksponują, dlaczego dana sytuacja w ogóle jest problematyczna – a następie obrazują, dlaczego firma odniesie korzyści z jego rozwiązania. Każdy przykład ukazuje przynajmniej jedno rozwiązanie używające odpowiednich narzędzi stosujących funkcje excela w biznesie. Autorom, piszącym dla tego serwisu internetowego chodzi o to, aby przedsiębiorca utożsamił się z przedstawionym zagadnieniem, popracował nad nim z tej perspektywy i wreszcie zastosował lub zmodyfikował przedstawione rozwiązanie tak, aby mógł samodzielnie zgłębić własne problemy decyzyjne.
Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca może dowiedzieć się m.in.:
Jak planować kampanię reklamową w celu określenia regionu o najwyższym potencjale sprzedażowym?
Jak obliczyć zmianę sprzedaży czy zysku ze względu na zmianę ceny czy kosztu jednostkowego?
Jak obliczyć współzależność wyników z kampanii adwords i reklam w sieciach afiliacyjnych?
Jak oszacować wpływ obsługi klienta na sprzedaż?
Jak oszacować maksymalną wartość bonusu dla klienta aby zwiększyć zysk?
Jaka jest współzależność firm konkurencyjnych?
Jak sprawdzić czy sprzedaż danego produktu jest uzależniona od sprzedaży innych?
W jakiej cenie sprzedawać produkty aby zysk był maksymalny?
Witryna została podzielona na kategorie w zależności od branży w jakiej porusza się dana firma:
Handel,
Produkcja,
Usługi,
a także według dziedziny działalności firmy, której dotyczy dany problem:
Badanie konkurencji,
Zyski, koszty, jakość,
Badanie popytu – odbiorcy,
Finanse.
Szerokie zastosowanie funkcje excela w biznesie pozwala na gruntowne rozwiązanie kwestii decyzyjnych dotyczących planowania, optymalizacji i podejmowania decyzji. Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca może nauczyć się jak w prosty sposób podejmować decyzje optymalizujące zysk, sprzedaż czy też minimalizujące ryzyko prowadzenia firmy.
Ważną funkcjonalnością serwisu są tagi umieszczone w prawej kolumnie serwisu. Dzięki temu użytkownik w łatwy sposób może odnaleźć artykuły na konkretny temat. Najpopularniejsze tagi to m.in.:
Ekspozycja a sprzedaż
Podział budżetu
Wartość klienta
Analiza wrażliwości
Próg rentowności
Opakowanie a sprzedaż
CPL
Elastyczność popytu
Obsługa klienta
Analiza popytu
Popyt
SEO
Opłacalność zakupu
Reklama
Analiza wyników