Excel zaawansowany w biznesie
Na serwisie small-business.com.pl pokazano jak wykorzystać excel zaawansowany w biznesie. Umieszczone tutaj przykłady obrazują typowe sytuacje, z jakimi właściciel firmy może spotkać się na co dzień, w których będzie musiał podjąć odpowiednią decyzję. Sytuacje te przede wszystkim charakteryzują sam problem – wskazują, dlaczego dana sytuacja w ogóle jest problematyczna – a następie ukazują, dlaczego przedsiębiorstwo odniesie korzyści z jego rozwiązania. Każdy przykład ukazuje przynajmniej jedno rozwiązanie używające odpowiednich narzędzi stosujących excel zaawansowany w biznesie. Autorom, piszącym dla small-business.com.pl chodzi o to, aby przedsiębiorca utożsamił się z przedstawionym problemem, popracował nad nim z tej perspektywy i wreszcie zastosował lub przekształcił przedstawione rozwiązanie tak, aby mógł swobodnie oszacować własne problemy decyzyjne.
Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca może dowiedzieć się m.in.:
Czy sprzedaż w sklepie internetowym jest uzależniona od umiejscowienia produktu na kolejnych stronach w danej kategorii?
Jak testować kreacje mailingowe i portale na których planowana jest wysyłka?
Jak obliczyć próg rentowności?
Jak zwiększyć lojalność klientów?
Jak oszacować maksymalną wartość prezentu dla klienta w celu maksymalizacji sprzedaży?
Jak wybrać produkt, spośród wszystkich dostępnych w sklepie, do umieszczenia na reklamach?
Jak klienci postrzegają firmy konkurencyjne?
Ilu potencjalnych klientów należy poinformować jeśli w ofercie jest produkt o ograniczonej ilości?
Jak przeprowadzać promocje aby przyciągnąć jak największą ilość nowych klientów?
Witryna została podzielona na kategorie w zależności od branży w jakiej porusza się dana firma:
Handel,
Produkcja,
Usługi,
a także według dziedziny działalności firmy, której dotyczy dany problem:
Badanie konkurencji,
Zyski, koszty, jakość,
Badanie popytu – odbiorcy,
Finanse.
Szerokie zastosowanie excel zaawansowany w biznesie pozwala na gruntowne rozwiązanie kwestii decyzyjnych dotyczących planowania, optymalizacji i podejmowania decyzji. Dzięki temu portalowi właściciel firmy może nauczyć się jak w prosty sposób podejmować decyzje optymalizujące zysk, sprzedaż czy też minimalizujące ryzyko prowadzenia firmy.
Ważną funkcjonalnością serwisu są tagi umieszczone w prawej kolumnie serwisu. Dzięki temu użytkownik w łatwy sposób może odnaleźć artykuły na konkretny temat. Najpopularniejsze tagi to m.in.:
Analiza wyników
Podział budżetu
Lokalizacja a sprzedaż
Próg rentowności
Opłacalność promocji
Zwiększenie sprzedaży
Optymalizacja placementów
Pozycjonowanie
Obsługa klienta
Lojalność klienta
Badanie konkurencji
Popyt
Zmiana kosztu
CPM
Analiza popytu