Excel podstawy w firmie
Na witrynie small-business.com.pl wskazano jak zastosować excel podstawy w firmie. Umieszczone tutaj przykłady przedstawiają typowe sytuacje, z jakimi przedsiębiorca może spotkać się na co dzień, w których będzie musiał rozwiązać konkretny problem. Przykłady te przede wszystkim opisują sam problem – eksponują, dlaczego dana sytuacja w ogóle jest problematyczna – a następie ukazują, dlaczego przedsiębiorstwo odniesie korzyści z jego rozwiązania. Każdy przykład ukazuje minimum jedno rozwiązanie używające odpowiednich narzędzi stosujących excel podstawy w firmie. Autorom, piszącym dla tego serwisu internetowego chodzi o to, aby przedsiębiorca utożsamił się z przedstawionym problemem, popracował nad nim z tej perspektywy i wreszcie zastosował lub zmodyfikował przedstawione rozwiązanie tak, aby mógł samodzielnie oszacować własne problemy decyzyjne.
Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca może dowiedzieć się m.in.:
Jak zmierzyć opłacalność nowego biznesu w zależności od lokalizacji?
Gdzie eksponować produkty aby sprzedaż była maksymalna?
Jak obliczyć współzależność wyników z kampanii adwords i reklam w sieciach afiliacyjnych?
Jak zwiększyć lojalność klientów?
Jak oszacować sprzedaż w zależności od wydatków reklamowych?
Jaka jest współzależność firm konkurencyjnych?
Jaki jest optymalny podział budżetu reklamowego pomiędzy wybrane kanały komunikacji?
Ilu potencjalnych klientów należy poinformować jeśli w ofercie jest produkt o ograniczonej ilości?
Jak oszacować ilość sprzedaży produktów w zależności od ceny?
Witryna została podzielona na kategorie w zależności od branży w jakiej porusza się dana firma:
Handel,
Produkcja,
Usługi,
a także według dziedziny działalności firmy, której dotyczy dany problem:
Badanie konkurencji,
Zyski, koszty, jakość,
Badanie popytu – odbiorcy,
Finanse.
Szerokie zastosowanie excel podstawy w firmie pozwala na dokładne rozwiązanie zagadnień decyzyjnych dotyczących planowania, optymalizacji i podejmowania decyzji. Dzięki temu portalowi przedsiębiorca może nauczyć się jak w prosty sposób podejmować decyzje optymalizujące zysk, sprzedaż czy też minimalizujące ryzyko prowadzenia firmy.
Ważną funkcjonalnością serwisu są tagi umieszczone w prawej kolumnie serwisu. Dzięki temu użytkownik w łatwy sposób może odnaleźć artykuły na konkretny temat. Najpopularniejsze tagi to m.in.:
Analiza wyników
Analiza wyników
CPC
Popyt
Obsługa klienta
Popyt
Badanie konkurencji
Marża
Badanie jakości
Elastyczność popytu
Optymalizacja placementów
Badanie jakości
Asortyment produkcji
Dobór produktów
Zwiększenie sprzedaży