Excel podstawy w biznesie
Na witrynie small-business.com.pl przedstawiono jak zastosować excel podstawy w biznesie. Umieszczone tutaj przykłady przedstawiają typowe sytuacje, z jakimi zarządzający biznesem może spotkać się na co dzień, w których będzie musiał podjąć odpowiednią decyzję. Sytuacje te przede wszystkim określają sam problem – wskazują, dlaczego dana sytuacja w ogóle jest problematyczna – a następie obrazują, dlaczego przedsiębiorstwo odniesie korzyści z jego rozwiązania. Każdy przykład ukazuje przynajmniej jedno rozwiązanie używające odpowiednich narzędzi stosujących excel podstawy w biznesie. Autorom, piszącym dla small-business.com.pl chodzi o to, aby właściciel firmy utożsamił się z przedstawionym zagadnieniem, popracował nad nim z tej perspektywy i wreszcie zastosował lub zmodyfikował przedstawione rozwiązanie tak, aby mógł samodzielnie rozwiązać własne problemy decyzyjne.
Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca, przy pomocy excel podstawy w biznesie, może dowiedzieć się m.in.:
Czy sprzedaż w sklepie internetowym jest uzależniona od umiejscowienia produktu na kolejnych stronach w danej kategorii?
Jak obliczyć zmianę sprzedaży czy zysku ze względu na zmianę ceny czy kosztu jednostkowego?
Jak obliczyć próg rentowności?
Jak oszacować wpływ obsługi klienta na sprzedaż?
Jak oszacować sprzedaż w zależności od wydatków reklamowych?
Jaki wpływ na popyt ma obniżenie ceny? Jaka jest optymalna cena produktu?
Jak oszacować sprzedaż danego produktu w zależności od sprzedaży innych produktów?
Jak oszacować krzywą popytu w celu maksymalizacji zysku?
Witryna została podzielona na kategorie w zależności od branży w jakiej porusza się dana firma:
Handel,
Produkcja,
Usługi,
a także według dziedziny działalności firmy, której dotyczy dany problem:
Badanie konkurencji,
Zyski, koszty, jakość,
Badanie popytu – odbiorcy,
Finanse.
Szerokie zastosowanie excel podstawy w biznesie pozwala na gruntowne rozwiązanie kwestii decyzyjnych dotyczących planowania, optymalizacji i podejmowania decyzji. Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca może nauczyć się jak w łatwy sposób podejmować decyzje optymalizujące zysk, sprzedaż czy też minimalizujące ryzyko prowadzenia firmy.
Ważną funkcjonalnością serwisu są tagi umieszczone w prawej kolumnie serwisu. Dzięki temu użytkownik w łatwy sposób może odnaleźć artykuły na konkretny temat. Najpopularniejsze tagi to m.in.:
Produkty komplementarne
Próg rentowności
Próg rentowności
CTR
Próg rentowności
Elastyczność popytu
Wartość klienta
Budżet na reklamę
Analiza popytu
Obsługa klienta
Lojalność klienta
Kampania reklamowa
Maksymalizacja zysku
Podział budżetu
Opakowanie a sprzedaż