Excel dla zaawansowanych w firmie
Na witrynie small-business.com.pl pokazano jak zastosować excel dla zaawansowanych w firmie. Umieszczone tutaj przykłady opisują typowe sytuacje, z jakimi właściciel firmy może spotkać się na co dzień, w których będzie musiał rozwiązać konkretny problem. Sytuacje te przede wszystkim opisują sam problem – podkreślają, dlaczego dana sytuacja w ogóle jest problematyczna – a następie ukazują, dlaczego firma odniesie korzyści z jego rozwiązania. Każdy przykład ukazuje co najmniej jedno rozwiązanie używające odpowiednich narzędzi stosujących excel dla zaawansowanych w firmie. Autorom, piszącym dla small-business.com.pl chodzi o to, aby właściciel firmy utożsamił się z przedstawionym problemem, popracował nad nim z tej perspektywy i wreszcie zastosował lub przekształcił przedstawione rozwiązanie tak, aby mógł samodzielnie zgłębić własne problemy decyzyjne.
Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca może dowiedzieć się m.in.:
Czy sprzedaż w sklepie internetowym jest uzależniona od umiejscowienia produktu na kolejnych stronach w danej kategorii?
Jak testować kreacje mailingowe i portale na których planowana jest wysyłka?
Jak obliczyć scenariusze rozwoju firmy w zależności od zmiany cen czy kosztów?
Jak ustalić wartość klienta?
Jak oszacować sprzedaż w zależności od wydatków reklamowych?
Jaka jest współzależność firm konkurencyjnych?
Jak oszacować sprzedaż danego produktu w zależności od sprzedaży innych produktów?
Ilu potencjalnych klientów należy poinformować jeśli w ofercie jest produkt o ograniczonej ilości?
Jak przeprowadzać promocje aby przyciągnąć jak największą ilość nowych klientów?
Witryna została podzielona na kategorie w zależności od branży w jakiej porusza się dana firma:
Handel,
Produkcja,
Usługi,
a także według dziedziny działalności firmy, której dotyczy dany problem:
Badanie konkurencji,
Zyski, koszty, jakość,
Badanie popytu – odbiorcy,
Finanse.
Szerokie zastosowanie excel dla zaawansowanych w firmie pozwala na rzetelne rozwiązanie zagadnień decyzyjnych dotyczących planowania, optymalizacji i podejmowania decyzji. Dzięki temu portalowi przedsiębiorca może nauczyć się jak w łatwy sposób podejmować decyzje optymalizujące zysk, sprzedaż czy też minimalizujące ryzyko prowadzenia firmy.
Ważną funkcjonalnością serwisu są tagi umieszczone w prawej kolumnie serwisu. Dzięki temu użytkownik w łatwy sposób może odnaleźć artykuły na konkretny temat. Najpopularniejsze tagi to m.in.:
Współzależność
SEO
Zmiana ceny
Zmiana ceny
Współwyszukiwanie
CPM
Dobór produktów
Lokalizacja a sprzedaż
Badanie konkurencji
Obsługa klienta
Dobór produktów
CTR
Mailing
Wybór portali
Popyt