Bazy danych w excelu w firmie
Na portalu small-business.com.pl wskazano jak zastosować bazy danych w excelu w firmie. Umieszczone tutaj przykłady przedstawiają typowe sytuacje, z jakimi zarządzający biznesem może spotkać się na co dzień, w których będzie musiał rozwiązać konkretny problem. Przykłady te przede wszystkim opisują sam problem – wskazują, dlaczego dana sytuacja w ogóle jest problematyczna – a następie obrazują, dlaczego przedsiębiorstwo odniesie korzyści z jego rozwiązania. Każdy przykład ukazuje przynajmniej jedno rozwiązanie używające odpowiednich narzędzi stosujących bazy danych w excelu w firmie. Autorom, piszącym dla tej witryny chodzi o to, aby przedsiębiorca utożsamił się z przedstawionym zagadnieniem, popracował nad nim z tej perspektywy i wreszcie zastosował lub przekształcił przedstawione rozwiązanie tak, aby mógł samodzielnie oszacować własne problemy decyzyjne.
Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca może dowiedzieć się m.in.:
Jak przeprowadzić obliczenia aby oszacować wpływ obecności konkurencji w naturalnych wynikach wyszukiwania?
Jakie produkty i w jakich ilościach produkować w celu maksymalizacji zysku?
Jak zwiększyć sprzedaż spontaniczną w sklepie internetowym?
Jak obliczyć wzrost sprzedaży produktu w zależności od reklamy w gazetce sklepowej?
Jak oszacować sprzedaż w zależności od wydatków reklamowych?
Jaka jest współzależność firm konkurencyjnych?
Jak analizować frazy na które pozycjonują się firmy konkurencyjne w naturalnych wynikach wyszukiwania w google?
Jak obliczyć popyt?
Witryna została podzielona na kategorie w zależności od branży w jakiej porusza się dana firma:
Handel,
Produkcja,
Usługi,
a także według dziedziny działalności firmy, której dotyczy dany problem:
Badanie konkurencji,
Zyski, koszty, jakość,
Badanie popytu – odbiorcy,
Finanse.
Szerokie zastosowanie bazy danych w excelu w firmie pozwala na rzetelne rozwiązanie kwestii decyzyjnych dotyczących planowania, optymalizacji i podejmowania decyzji. Dzięki temu serwisowi właściciel firmy może nauczyć się jak w łatwy sposób podejmować decyzje optymalizujące zysk, sprzedaż czy też minimalizujące ryzyko prowadzenia firmy.
Ważną funkcjonalnością serwisu są tagi umieszczone w prawej kolumnie serwisu. Dzięki temu użytkownik w łatwy sposób może odnaleźć artykuły na konkretny temat. Najpopularniejsze tagi to m.in.:
Marża
Test reklamy
Konkurencja
Kampania reklamowa
CPC
Analiza popytu
Próg rentowności
Elastyczność popytu
Analiza wyników
Lojalność klienta
Analiza wrażliwości
SEO
Zwiększenie sprzedaży
Próg rentowności
Wybór portali