Podstawy excela w firmie

Podstawy excela w firmie

Na witrynie small-business.com.pl pokazano jak zastosować podstawy Excela w firmie. Umieszczone tutaj przykłady obrazują typowe sytuacje, z jakimi zarządzający biznesem może spotkać się na co dzień, w których będzie musiał rozwiązać konkretny problem. Przykłady te przede wszystkim opisują sam problem – wskazują, dlaczego dana sytuacja w ogóle jest problematyczna – a następie ukazują, dlaczego firma odniesie korzyści z jego rozwiązania. Każdy przykład ukazuje przynajmniej jedno rozwiązanie używające odpowiednich narzędzi stosujących podstawy excela w firmie. Autorom, piszącym dla small-business.com.pl chodzi o to, aby właściciel firmy utożsamił się z przedstawionym problemem, popracował nad nim z tej perspektywy i wreszcie zastosował lub zmodyfikował przedstawione rozwiązanie tak, aby mógł samodzielnie oszacować własne problemy decyzyjne.

 

Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca i przy opanowaniu podstawy Excela w firmie może dowiedzieć się m.in.:

Jak porównać obecności w naturalnych wynikach wyszukiwania firm konkurencyjnych?

Gdzie eksponować produkty aby sprzedaż była maksymalna?

Jak obliczyć próg rentowności?

Jak ustalić wartość klienta?

Jak wybrać promocję dla klienta aby zwiększyć przychody?

Jak wybrać produkt, spośród wszystkich dostępnych w sklepie, do umieszczenia na reklamach?

Jak klienci postrzegają firmy konkurencyjne?

Jak oszacować krzywą popytu w celu maksymalizacji zysku?

Jaka jest elastyczność cenowa sprzedaży?

 

Witryna została podzielona na kategorie w zależności od branży w jakiej porusza się dana firma:

Handel,

Produkcja,

Usługi,

a także według dziedziny działalności firmy, której dotyczy dany problem:

Badanie konkurencji,

Zyski, koszty, jakość,

Badanie popytu – odbiorcy,

Finanse.

Szerokie zastosowanie podstawy excela w firmie pozwala na szczegółowe rozwiązanie kwestii decyzyjnych dotyczących planowania, optymalizacji i podejmowania decyzji. Dzięki temu portalowi przedsiębiorca może nauczyć się jak w prosty sposób podejmować decyzje optymalizujące zysk, sprzedaż czy też minimalizujące ryzyko prowadzenia firmy.

Ważną funkcjonalnością serwisu są tagi umieszczone w prawej kolumnie serwisu. Dzięki temu użytkownik w łatwy sposób może odnaleźć artykuły na konkretny temat. Najpopularniejsze tagi to m.in.:

Badanie konkurencji

Elastyczność popytu

Analiza popytu

Lokalizacja a sprzedaż

Elastyczność popytu

Mailing

Opłacalność promocji

Zwiększenie sprzedaży

Wartość klienta

Zmiana kosztu

Analiza popytu

Zysk

Reklama

Dobór produktów

Maksymalizacja zysku

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *