Podstawy excela w biznesie

Podstawy excela w biznesie

Na witrynie small-business.com.pl wskazano jak zastosować podstawy excela w biznesie. Umieszczone tutaj przykłady obrazują typowe sytuacje, z jakimi zarządzający biznesem może spotkać się na co dzień, w których będzie musiał rozwiązać konkretny problem. Przykłady te przede wszystkim charakteryzują sam problem – podkreślają, dlaczego dana sytuacja w ogóle jest problematyczna – a następie demonstrują, dlaczego firma odniesie korzyści z jego rozwiązania. Każdy przykład ukazuje minimum jedno rozwiązanie używające odpowiednich narzędzi stosujących podstawy excela w biznesie. Autorom, piszącym dla tej witryny chodzi o to, aby przedsiębiorca utożsamił się z przedstawionym problemem, popracował nad nim z tej perspektywy i wreszcie zastosował lub zmodyfikował przedstawione rozwiązanie tak, aby mógł samodzielnie oszacować własne problemy decyzyjne.

Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca może dowiedzieć się m.in.:

Czy sprzedaż w sklepie internetowym jest uzależniona od umiejscowienia produktu na kolejnych stronach w danej kategorii?

Jak obliczyć zmianę sprzedaży czy zysku ze względu na zmianę ceny czy kosztu jednostkowego?

Jak analizować wrażliwość przychodów na zmiany cen czy kosztów?

Jak obliczyć wzrost sprzedaży produktu w zależności od reklamy w gazetce sklepowej?

Jaki wpływ na sprzedaż ma zmiana opakowania produktu?

Jak wybrać produkty do wysyłki newslettera w celu maksymalizacji zysku?

Jak klienci postrzegają firmy konkurencyjne?

Jak wycenić produkty „związane” aby zysk był maksymalny?

Jak przeprowadzać promocje aby przyciągnąć jak największą ilość nowych klientów?

 

Witryna została podzielona na kategorie w zależności od branży w jakiej porusza się dana firma:

Handel,

Produkcja,

Usługi,

 

a także według dziedziny działalności firmy, której dotyczy dany problem:

Badanie konkurencji,

Zyski, koszty, jakość,

Badanie popytu – odbiorcy,

Finanse.

Szerokie zastosowanie podstawy excela w biznesie pozwala na dokładne rozwiązanie kwestii decyzyjnych dotyczących planowania, optymalizacji i podejmowania decyzji. Dzięki temu portalowi właściciel firmy może nauczyć się jak w łatwy sposób podejmować decyzje optymalizujące zysk, sprzedaż czy też minimalizujące ryzyko prowadzenia firmy.

Ważną funkcjonalnością serwisu są tagi umieszczone w prawej kolumnie serwisu. Dzięki temu użytkownik w łatwy sposób może odnaleźć artykuły na konkretny temat. Najpopularniejsze tagi to m.in.:

Badanie jakości

CPL

Maksymalizacja zysku

Kampania reklamowa

Maksymalizacja zysku

Ekspozycja a sprzedaż

Współczynnik konwersji

CPM

Pozycjonowanie

Produkty komplementarne

Opłacalność promocji

SEO

Lojalność klienta

Lokalizacja a sprzedaż

Ekspozycja a sprzedaż

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *