Excel podstawy w biznesie

Excel podstawy w biznesie

Na witrynie small-business.com.pl przedstawiono jak zastosować excel podstawy w biznesie. Umieszczone tutaj przykłady przedstawiają typowe sytuacje, z jakimi zarządzający biznesem może spotkać się na co dzień, w których będzie musiał podjąć odpowiednią decyzję. Sytuacje te przede wszystkim określają sam problem – wskazują, dlaczego dana sytuacja w ogóle jest problematyczna – a następie obrazują, dlaczego przedsiębiorstwo odniesie korzyści z jego rozwiązania. Każdy przykład ukazuje przynajmniej jedno rozwiązanie używające odpowiednich narzędzi stosujących excel podstawy w biznesie. Autorom, piszącym dla small-business.com.pl chodzi o to, aby właściciel firmy utożsamił się z przedstawionym zagadnieniem, popracował nad nim z tej perspektywy i wreszcie zastosował lub zmodyfikował przedstawione rozwiązanie tak, aby mógł samodzielnie rozwiązać własne problemy decyzyjne.

Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca, przy pomocy excel podstawy w biznesie, może dowiedzieć się m.in.:

Czy sprzedaż w sklepie internetowym jest uzależniona od umiejscowienia produktu na kolejnych stronach w danej kategorii?

Jak obliczyć zmianę sprzedaży czy zysku ze względu na zmianę ceny czy kosztu jednostkowego?

Jak obliczyć próg rentowności?

Jak oszacować wpływ obsługi klienta na sprzedaż?

Jak oszacować sprzedaż w zależności od wydatków reklamowych?

Jaki wpływ na popyt ma obniżenie ceny? Jaka jest optymalna cena produktu?

Jak oszacować sprzedaż danego produktu w zależności od sprzedaży innych produktów?

Jak oszacować krzywą popytu w celu maksymalizacji zysku?

 

Witryna została podzielona na kategorie w zależności od branży w jakiej porusza się dana firma:

Handel,

Produkcja,

Usługi,

a także według dziedziny działalności firmy, której dotyczy dany problem:

Badanie konkurencji,

Zyski, koszty, jakość,

Badanie popytu – odbiorcy,

Finanse.

Szerokie zastosowanie excel podstawy w biznesie pozwala na gruntowne rozwiązanie kwestii decyzyjnych dotyczących planowania, optymalizacji i podejmowania decyzji. Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca może nauczyć się jak w łatwy sposób podejmować decyzje optymalizujące zysk, sprzedaż czy też minimalizujące ryzyko prowadzenia firmy.

Ważną funkcjonalnością serwisu są tagi umieszczone w prawej kolumnie serwisu. Dzięki temu użytkownik w łatwy sposób może odnaleźć artykuły na konkretny temat. Najpopularniejsze tagi to m.in.:

Produkty komplementarne

Próg rentowności

Próg rentowności

CTR

Próg rentowności

Elastyczność popytu

Wartość klienta

Budżet na reklamę

Analiza popytu

Obsługa klienta

Lojalność klienta

Kampania reklamowa

Maksymalizacja zysku

Podział budżetu

Opakowanie a sprzedaż

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *