Excel dla zaawansowanych w biznesie

Excel dla zaawansowanych w biznesie

Na serwisie small-business.com.pl zaprezentowano jak posłużyć się excel dla zaawansowanych w biznesie. Umieszczone tutaj przykłady przedstawiają typowe sytuacje, z jakimi właściciel firmy może spotkać się na co dzień, w których będzie musiał rozwiązać konkretny problem. Przykłady te przede wszystkim określają sam problem – eksponują, dlaczego dana sytuacja w ogóle jest problematyczna – a następie ukazują, dlaczego firma odniesie korzyści z jego rozwiązania. Każdy przykład ukazuje przynajmniej jedno rozwiązanie używające odpowiednich narzędzi stosujących excel dla zaawansowanych w biznesie. Autorom, piszącym dla tej witryny chodzi o to, aby właściciel firmy utożsamił się z przedstawionym problemem, popracował nad nim z tej perspektywy i wreszcie zastosował lub zmodyfikował przedstawione rozwiązanie tak, aby mógł indywidualnie oszacować własne problemy decyzyjne.

Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca może dowiedzieć się m.in.:

Jak zmierzyć opłacalność nowego biznesu w zależności od lokalizacji?

Jakie produkty i w jakich ilościach produkować w celu maksymalizacji zysku?

Jak „podlinkować” produkty komplementarne w sklepie internetowym aby sprzedaż była maksymalna?

Jak obliczyć spadek sprzedaży w zależności od wzrostu aktywności reklamowej konkurencji?

Jak oszacować maksymalną wartość prezentu dla klienta w celu maksymalizacji sprzedaży?

Jak wybrać produkt, spośród wszystkich dostępnych w sklepie, do umieszczenia na reklamach?

Jaki jest optymalny podział budżetu reklamowego pomiędzy wybrane kanały komunikacji?

Jak wycenić produkty „związane” aby zysk był maksymalny?

 

Witryna została podzielona na kategorie w zależności od branży w jakiej porusza się dana firma:

Handel,

Produkcja,

Usługi,

a także według dziedziny działalności firmy, której dotyczy dany problem:

Badanie konkurencji,

Zyski, koszty, jakość,

Badanie popytu – odbiorcy,

Finanse.

Szerokie zastosowanie excel dla zaawansowanych w biznesie pozwala na gruntowne rozwiązanie problemów decyzyjnych dotyczących planowania, optymalizacji i podejmowania decyzji. Dzięki temu serwisowi właściciel firmy może nauczyć się jak w łatwy sposób podejmować decyzje optymalizujące zysk, sprzedaż czy też minimalizujące ryzyko prowadzenia firmy.

Ważną funkcjonalnością serwisu są tagi umieszczone w prawej kolumnie serwisu. Dzięki temu użytkownik w łatwy sposób może odnaleźć artykuły na konkretny temat. Najpopularniejsze tagi to m.in.:

Podział budżetu

SEO

Zmiana kosztu

Dobór produktów

Współczynnik konwersji

Zmiana ceny

Badanie jakości

Sprzedaż a cena

Mailing

Lojalność klienta

Marża

Zwiększenie sprzedaży

Lokalizacja a sprzedaż

CPM

Analiza popytu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *