Baza danych w excelu w biznesie

Baza danych w excelu w biznesie

Na serwisie small-business.com.pl pokazano jak posłużyć się bazy danych w excelu w biznesie. Umieszczone tutaj przykłady obrazują typowe sytuacje, z jakimi osoba decyzyjna w firmie może spotkać się na co dzień, w których będzie musiał podjąć odpowiednią decyzję. Sytuacje te przede wszystkim opisują sam problem – podkreślają, dlaczego dana sytuacja w ogóle jest problematyczna – a następie demonstrują, dlaczego przedsiębiorstwo odniesie korzyści z jego rozwiązania. Każdy przykład ukazuje minimum jedno rozwiązanie używające odpowiednich narzędzi stosujących bazy danych w excelu w biznesie. Autorom, piszącym dla small-business.com.pl chodzi o to, aby właściciel firmy utożsamił się z przedstawionym zagadnieniem, popracował nad nim z tej perspektywy i wreszcie zastosował lub przerobił przedstawione rozwiązanie tak, aby mógł samodzielnie rozwiązać własne problemy decyzyjne.

Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca może dowiedzieć się m.in.:

Jak porównać obecności w naturalnych wynikach wyszukiwania firm konkurencyjnych?

Gdzie eksponować produkty aby sprzedaż była maksymalna?

Jak analizować wrażliwość przychodów na zmiany cen czy kosztów?

Jak obliczyć spadek sprzedaży w zależności od wzrostu aktywności reklamowej konkurencji?

Jak oszacować maksymalną wartość bonusu dla klienta aby zwiększyć zysk?

Jak wybrać produkt do umieszczenia na reklamie aby przyciągnąć maksymalną ilość klientów?

Jaki jest wpływ działań reklamowych na sprzedaż w konkurencyjnych firmach?

Jaki jest maksymalny zasięg reklamy internetowej przy zmianie ograniczenia ilości odsłon na użytkownika?

 

Witryna została podzielona na kategorie w zależności od branży w jakiej porusza się dana firma:

Handel,

Produkcja,

Usługi,

 

a także według dziedziny działalności firmy, której dotyczy dany problem:

Badanie konkurencji,

Zyski, koszty, jakość,

Badanie popytu – odbiorcy,

Finanse.

Szerokie zastosowanie baz danych w excelu w biznesie pozwala na szczegółowe rozwiązanie problemów decyzyjnych dotyczących planowania, optymalizacji i podejmowania decyzji. Dzięki temu serwisowi przedsiębiorca może nauczyć się jak w łatwy sposób podejmować decyzje optymalizujące zysk, sprzedaż czy też minimalizujące ryzyko prowadzenia firmy.

Ważną funkcjonalnością serwisu są tagi umieszczone w prawej kolumnie serwisu. Dzięki temu użytkownik w łatwy sposób może odnaleźć artykuły na konkretny temat. Najpopularniejsze tagi to m.in.:

Optymalizacja sprzedaży

Marża

Kampania reklamowa

Obsługa klienta

Analiza wrażliwości

Zmiana kosztu

Opakowanie a sprzedaż

Wybór portali

Elastyczność popytu

Próg rentowności

Próg rentowności

Opłacalność promocji

Popyt

CPC

Opłacalność zakupu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *